Saturday 28 March 2015

2-3 yaş arası çocuklar hangi işleri yapar?

Bu yazıma ek olarak 2-3 yaş arası çocuklar da evde bayağı marifetli olabiliyor. Çoğunu zevkle yaptıkları işler, motor, sosyal, duygusal ve zihinsel gelişimlerine destek sağlıyor. Anne olarak, ev işlerini ortak yapmanın zevki de bize kalıyor:)
Mutfak
  • Ekmek arası bir aperatif hazırlamak,
  • Elmayı, armudu seçerek almak, ısırarak yemek,
  • Muzu ve mandalinayı soyarak yemek,
  • Meyve ve sebzeyi yardımla yıkamak,
  • Portakalı yardımla sıkmak,
  • Kek yapımında malzemeleri getirmek, hamuru karıştırmak
  • Yemek masasının kurulumuna yardım etmek,
  • Kirli tabakların tezgaha konulmasına, bulaşık makinesinin yerleştirilmesine yardım etmek,

Yatak Odası
  • Yatağın düzeltilmesine yardım etmek,
  • Kendi giyeceği kıyafetleri seçmek,
  • Çok az yardımla giymek,
  • Uyku saati ritüelini uygulamak (pijamasını giymek, sütünü istemek, dişini fırçalamak...)
Banyo
  • Burnunu temizlemek,
  • Banyosunu az yardımla yapmak,
  • Yüzünü ve ellerini çok az yardımla temizlemek,
  • Saçını yardımla taramak, toparlamak,
Diğer

  • Vazoya çiçek yerleştirmek,
  • Kendi çantasını veya hafif poşetleri taşımak,
  • Montunu ve şapkasını giymek,
  • Cırt cırtlı ayakkabısını giymek,
  • Çiçekleri sulamak,
  • Oyuncaklarını toplamak ve yerleştirmek,
  • Çamaşır makinesini doldurmak ve boşaltmak,
  • Çoraplarını birleştirmek, renklere uygun giyinmek,
  • Markette istenilen eşyaları bulmak, sepete atmak ve paketlemeye yardım etmek,
  • Toz almak,
  • Evcil hayvanın beslenme ve bakımına yardım etmek,   

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?