Tuesday 14 April 2015

6-9 Aylık Bebek İçin Oyuncak Önerileri

Artık bu aylarda bebeğin rahatlıkla oturduğu, emekleme deneyimlerinin arttığı hatta bazılarının sıralamaya başladığını görebiliyoruz. Oyuncakları da dönemi desteklemeye yönelik almak anlamlı olur. 

Bizim ilk arabamız Fisher Price'dandı. Kızım 2 yaşında ve artık bu arabayla gönül bağının pek kalmadığını söyleyebilirim. Ama özellikle 6-12 ayda severek bindiği, yürüme çalışmalarına destek aldığı pek keyifli bir oyuncağıydı.
Dönem için başka bir önemli not, artık bağımsızlaşmaya başlayan kuzuyu tehlikelere karşı korumada daha uyanık olmaya başlamak. Yerlerin daha temiz olması, ulaşabileceği yerlerde ağzına alabileceği nesnelerin kontrolü, priz, kapı, dolap emniyetleri...Biz prizler için IKEA'dan kapama aldık, bir dönem sıkı sıkı kullandık. Ama aylar içinde 'Hayır' eğitimini de net bir şekilde verince, prizlere ilgisi de kalmadı. Dolap içinse yine kesin hayır olanlar-tehlikeli, kırılacak nesnelerin olduğu-, ve izinli olduğu dolaplar diye ikiye ayırma yöntemi kullandık. Boyuna uygun mesafede açabileceği ve uzanarak rahatlıkla boşaltabileceği mutfak dolabıma - makarna, bisküvi, puding, meyva sıkacağı, süzgeç gibi onu yarım saate kadar oyalayabilecek tümüyle tehlikesiz eşyalarımı koydum. Günde belki 3-4 defa o dolabı dağıtmıştır, ama 6 ay boyunca sadece o dolapla oynanacağını, diğer dolapların yasak olduğunu da net bir şekilde öğrendi. 1 yaşını biraz geçe artık o dolapla işi bitti, serbest olsa da açmamaya başladı. 

Yürüteç konusu da bu dönemde tartışılmaya başlıyor. Çocuk doktorlarının erken bir kemik baskısına yol açacağı ve hatta yürüme gelişimini sekteye uğratacağı için kesinlikle önermediği yürüteç için tümüyle karar aileye kalıyor. Ben komşudan gelen yürütece hayır demedim doğrusu. Oldukça kaliteli, güvenli ve eğlenceli bir yürüteç olduğu için kullanmaya karar verdim.
Yürüteç deneyimimiz ise tahmin ettiğim gibi çok kısa sürdü. En fazla 1 ay ilgisini çekti ve aralarda 10'ar dakikadan fazla yürüteçte durmadı. Hem o durmadı hem ben de durmasını istemedim diyebilirim. Ama çalışan ya da ev hanımı bir anne için o 10 dakikanın kıymetinin büyük olduğunu biliyorum:) Sonuç olarak yürümek evrimsel bir süreç, ne yapılırsa yapılsın çocuk hazır olmadan yürümüyor. 

Orjinal siteye buradan ulaşabileceğiniz, oyuncak önerileri ise şu şekilde:
1- Bayıldım:) Sayfadan incelediğimde olsa da ben oynasam diyeceğim kadar sevdim, yaklaşık 60 TL'lik ama tahminimce uzun ömürlü görünen bir oyuncak.
2- Neden 5 yıldız almış pek anlamadım...
3 ve 4 nolu oyuncaklar süper görünüyor, uzun süre kullanılırmış gibi de duruyor. Muadillerini artık rahatlıkla başka markalarda bulabileceğimiz oyuncakların orjinalleri burda ve şurda.
5- Her eve lazım olanlardan, Lamaze oyuncaklarını aliexpress.com'dan bulabilirsiniz.
6- Yıllarca oynanan bir oyuncak olduğunu söyleniyor. Kızım pek bu kulelerle ilgilenmiyor, ama oldukça eğitici görünüyor. Belki şimdi 2 yaşında sayılarla daha ilgili olduğu için sevebilir.
7- Sevimli:)
8- Ayağa kalkmayı kesin destekler, bu kadar cazip oyuncakla kim çılgınca oynamaz ki?
9- Olabilir de olmayabilir de
10- Çok ilgi çekeceğini ve birçok gelişimsel alanı etkileyeceğini düşünüyorum. Biraz pahalı, daha uygun benzer ürünler piyasadan alınabilir; orjinali burda.

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?