Tuesday 24 March 2015

0-2 yaş oyuncakları

0-1 yaş

Aylık bebeklerde dokunsal ve oral yaşam tarzı etkin olduğu için buna uygun oyuncaklar almaya özen gösterdim. Ama ilk andan itibaren aslında her oyuncağın 'fazla yeni bir oyuncak' olduğunu da hissetmeye başladım.Oyuncak sayısının az tutulmasının; yeterli sayıda ve yaratıcılığa da yer bırakan bırakan oyuncaklar hem çocuk hem ebeveyni için çok daha yararlı....
Özellikle:
-Ağzına almaya, emmeye ilerleyen aylar da ısırmaya uygun,
- Özellikle siyah, beyaz ve kırmızı ağırlıklı,
- Sesli, ışıklı, hareketli,
- Değişik dokularda- tüylü, yumuşak, silikon...
- Kesinlikle ve kesinlikle küçük parçası olmayan,

oyuncaklar uygun oluyor. Benim en sevdiğim oyuncak markaları ve oyuncakları özetle şunlar:







Migros'ta 23 Nisan indirimini kaçırmayıp, sesli kitaplarından gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Bebe Dor, Nuk veya benzeri güvenilir markaların dişliklerini de öneririm.

Oyun halısı olarak IKEA'dan aldığımız halıdan çok yarar gördük, şimdi arkadaşımda olan halıyı tekrar alıp kullanacağım. Arada yıkandığı ve oldukça kullanıldığı halde hiç yıpranmadığını rahatça söyleyebilirim.

1 yaş ve sonrası

Hala yutma riski olan bu yaş dönemi için gözlem altında nispeten küçük parçalı oyuncaklar uygun olabiliyor.

Peluş hayvanlara karşı ne kızımın ne benim ilgim var. Özellikle büyük peluş hayvanların sadece toz ve yer kapladığını deneyimledim.

Kız çocuk olması sebebiyle kaşık, tabak, minik tencere gibi alet edavatlar da favoriler. Şimdilik minik vileda, süpürge gibi şeyleri almamakta ısrar ediyorum, bakalım ne kadar dayanacağım.

Yürümeye yardımcı arabalar, basit bisikletler, at gibi oyuncaklar enerjisi artan 1-2 yaş arası çocukların favori oyuncakları oluyor.

Tabi yaklaşık 1,5 yaşından itibaren en sevdiği karakter Pepe oyuncakları unutulmaz:)

Kızımın özellikle kedilere karşı çok ilgisi var. Uyurken kedili yastık isteği bize uyku ritüelinde oldukça yardımcı oldu. Hello Kitty ürünlerini de bu yüzden severek kullanmaya başladık.

Kırtasiye alışverişini son 6 aydır artırdık diyebilirim. Play doh oyun hamurları, boya kalemleri, boya kitapları, resim defterleri günlük etkinlik listemizde yer alıyor. 2 yaşını doldurunca çocuk makası aldım, çok hevesli ama henüz hangi parmak nereye takılacak çelişkilerde:)

Kendi yaptığımız hamuru yoğurmaktan çok zevk alsa da hazır oyun hamuru kadar sevmediği için, şimdilik hazıra devam ediyorum.

2 yaş sonunda beraber okunacak kitap alışkanlığı işine biraz daha ağırlık vermeye başladım. 1 yaşında başladığımız ama kızımın pek ilgi göstermediği kitaplarda şimdi fon yayıncılık ürünleri deniyorum. Ürün kalitesi fiyatına göre inanılmaz iyi, büyük ve karton kapaklı. 

Bence en güzel oyun alanı doğa ve oyuncaklar da doğanın kendisi...Emeklediği andan itibaren oyun parklarında ve dışarda yerlerde olan kızım, hala 1 saatten önce parkı bırakmaz. Özellikle yaşına uygun veya nispeten abla yaşlarında biriyle kedi avı, sallanma, taşlarla oynama, kay kay gibi etkinlikler hem onu hem beni çok daha mutlu ediyor. Hava çok ama çok soğuk olmadığı her gün dışarı çıkmasını sağlamanın bağışıklığını güçlendirmek için de yararlı olduğunu düşünüyorum. 




No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?