Thursday 19 March 2015

İlk düşük deneyimi

İkinci gebelik için karar vermek çok zor olmadı. Eşimin benden çok istemesi, benim kızıma mutlaka bir oyun arkadaşı istemem, bebek aşkımızın hala devam etmesi, ekonomik sıkıntının olmaması, sosyal desteğin olması gibi artılar işimizi kolaylaştırdı.
1. gebeliğimde HGS sonra gebe kalmıştım.
2. gebeliğimde herhangi bir müdahaleye gerek kalmadı. Adetin biraz gecikmesiyle yaptırdığım ilk kan tahlilinde beta HCG hormonunun 400'lerde olduğu görmüş olduk. Tabi bir mutluluk, hemen hayaller kurma...Geçen bir hafta sonrasında hormon düzeyinin olması gerektiği şekilde yükselmediği fark edildi, ve 5. haftada kesenin oluştuğu ama sağlıklı olmadığı sonuçta da kalp atışının duyulmadığı gerçeğiyle sonuçlandı.
Tüm bunlar yaşanırken biraz hayal kırıklığı yaşasam da sonuçta mesleki deneyimin de getirdiği kaçınılmaz bir doğru var ki 'sağlıklı embriyo' bu dönemi rahat atlatıyor. Demek ki bir sorun vardı, bir şekilde doğal seleksiyon gerçekleşiyor. 

2 gün sonrasına kürtaj için doktorumla anlaşmıştım-işlerin yoğunluğu ve fikre alışmak için biraz zaman ihtiyacından-. Ertesi gün mesai saatlerinde yoğun bir kanama ve pıhtı düşmesiyle ise doğal bir şekilde düşük gerçekleştirmiş oldum. Duygusal yoğunluk dışında fiziksel herhangi bir sıkıntı yaşamamak beni çok rahatlattı. Sadece biraz ağlama isteği ve yorgunluk...
Ertesi gün muayene de düşüğün yeterli olduğu, kürtaja neyse ki gerek kalmadığını öğrenip, bu ilk denemeyi tarihin sayfalarına gömmüş oldum.

Jinekoloğumun söylediği çok güzel bir söz var 'her doğum yeni bir doğumdur, birbirini öngörmez.'. 

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?