Thursday 19 March 2015

Uyku eğitimi hatalarım ve çözümlerim

Emzirme sıklığı

İlk farkettiğim hatam her uyandığında emzirme veya mama vermeye çalışmamdı. O zamanlar emzik aldığı için bir gün yanımda yatırdım ve saat başına inen uyanmalarında emzik vermeye başladım. Böylece o gece iki kere emzirerek, saat başi kalkmasını da bıraktırdım.

Sık uyanmalar

Ama tabi bebek bu:) bu sefer yine sık uyanmalar başladı. Ek gıdaya geçmiştik ve gece boyunca tok kalması için neler yapabileceğimi araştırmaya başladım. Aptamil gece kaşık mamalarını hiç sevmedi ve malesef ağlasa da 4-5 kaşık vermeye çalıştım. Biraz işe yaradı.

Yeni mama

Sonra unlarla yapılan bir kaşık mamayı denedim. Hazır kaşık mamalara göre zahmetli de olsa kendi bildiğim içeriği hazırlamak daha huzur verici oldu. Bu karışım da bir süre işe yaradı. Hatta iki üç gece sadece bir kere uyanınca eşe dosta önermeye başladım... Ama o da bir yere kadar, yine iki saatte bir uyanmalar ve emzirmeler hatta gece bir kere de biberon hazırlamayla geçen geceler:)

Su 


Artık böyle dememek için araştırmalara devam ettim, en güzel önerilerden biri uyanmalarında su vermek oldu. Biberona su koydum ve ilk gece müthiş sonuç verdi, ikinci gece biberonu kesinlikle almadı...bu arada kalitesiz uyku sadece anneyi değil bebeği de yıpratıyor o yüzden gerçekten çözüm için uğraşmalı.

Anason ve Rezene

Anason ve rezene denemelerinden de hayır gelmedi. 1 gün bile yarar görmedim.

Akşam Öğünü
Bu öneriler bebeğim 8,5 aylıkken yapılmıştı ve esas çözüm bebeğimin artık aksam öğünü de alması gerektiğini söyleyen arkadaşımdan geldi. İlk akşam öğününü pek yemedi ayni şekilde uyandı. İkinci aksam öğününü sildi süpürdü ve tek uyanmayla geçirdik geceyi. Dün (yani bu denemenin ikinci günü) yine doyurucu bir aksam yemeği yedi ve aynen tek gece uyanma ve emzirmeyle sabaha kadar uyudu:)
Simdilik çözüm budur diye düşünüyorum ve çok mutlu oluyorum:) bakalım sonraki günler neler olacak??

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?