Tuesday 26 March 2013

İlk baştan başlayalım...


Bebek sahibi olmaya karar vermek...
Bazıları için çok doğal ve sıradan bir şekilde karar verildiğinde gebe kalınabilirken, bazıları için daha zor ve meşakatli bir süreç olabiliyor. Öncelikle gebe kalmaya karar verildiği andan itibaren özellikle (ve hep öyle de olacak) kadının hayatı değişiyor. Alkol, sigara, atlama, zıplama, ağır sporlar, adet günlerinin heyecanla beklenmesi, ovülasyon tarihlerinin hesaplanması, folbiol tablet kullanmaya başlama...şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Yaşı uygun ve geçmişinde belirgin sorunları olmayan bir çift olarak normal prosedür- uygulama- başladı bizde. 6. ayın sonunda henüz gebe kalamadığım için rahim filmi (HSG) çekildi. Bu tam bir macera başlangıcı oldu benim için:) Rahim filmi öncesinde internettten araştırma yapmaya başladım ki yapmaz olaydım dediğim bir sonuca ulaştım. Neler yazılmamış, ayılanlar, bayılanlar, genel anesteziyle yaptıranlar...Tabi ben de gergin ve titrek laboratuvara gittim. Doktoru ikna edip anesteziyle yaptırma derdindeydim aslında. Ama doktorum 'hadi hop, a kuş varmış' derken, ben yüzümde kocaman bir gülümsemeyle 'bitti mi, gerçekten mi, bu kadar mı' sorularıyla masadan kalkıyordum. İnternetten yorumlarını okuduğum forum sitesine de benzer yorumlarımı yazdım. Umarım birileri daha rahat atlatıyordur. Tabi aslında sonuç olarak benim film sonucum temiz çıktı, belki bu da ağrısız bir müdahale yaşamamı sağlamıştır. Bunu net bilemiyorum, ama böyle rahat da atlatılabiliyor akılda tutmak iyi olabilir.
HSG sonucu temiz çıkınca 3 ay daha bekleme süresi verdi doktorumuz ve 2. ayın sonunda gebe kaldım:)

HSG ile ilgili sağlıklı bilgi için buraya tık!

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?