Tuesday 16 April 2013

Hamilelikte Beslenme

Şanslı hamilelerden biri olarak mide bulantısı hiç yaşamadım:) Ama 12. haftada yaşadığım sıkıntılı bir ani mide boşalması, deli gibi acıkma, ani halsizlik durumu oldu. Bunun dışında o dönemde özellikle yemek isteksizliği belirgindi...Sonra neler oldu? Yemeye içmeye devam:) Sadece balık ve cevizde zorlandım.

Evet, balık da zorlandım ama haftada 1-2 yemeye gayret ettim, cevizi ise bıraktım. Onun muadili özellikle taze badem (günde 5-6 tane) ve bazen de taze fındıkla idare ettim. Balık da hala en çok tercih ettiğim (kolaya da kaçtığım) hamsi mevsimi değilse, levrek, çipura gibi bir deniz balığını tümüyle kılçıksız fileto yaptırıp almak. Sonra ızgarada pişirip, yanına roka salatasıyla afiyetle yemek...

Hamilelikte diğer dikkat ettiğim beslenme maddesi, süt ve süt ürünleri oldu. Günlük 2 bardak veya kase kadar süt veya yoğurt tükettim. Tabi sıkıldığım zamanlar için, özellikle sabahları nesfite eklediğim süt kurtardı, akşamları ise yoğurda tatlı birşeyler katarak kalsiyum ihtiyacını karşılamaya çalıştım. Yoğurdumu daha çok annem mayaladı. Maya için Activa, sütü ise AOÇ süt kullandık.



Diğer yeme içme konularında, haftada 1-2 kırmızı et, diğer günler bakliyat ve sebze ağırlıklı beslendim. Her sabah yumurta, tabi ki vazgeçilmezimdi (hala da öyle). Tavuk artık yemiyorum, bu yüzden kırmızı et tercih ediyorum. Sebze, bakliyat, badem, hatta bazen ekmeğimi bile doğal almak benim için çok önemli hale geldi. Özellikle yaptığım ettiğim herşey bebeğimi etkiliyor diye kabul ettikten sonra. Bu yüzden de İpek Hanım'ın Çiftliği olmazsa olmazım...

Neleri hayatımdan çıkardım diye düşününce; asitli içecekler, hazır meyve suyu, kahve, balık dışındaki deniz ürünleri...azalttığım ise hamur işleri, dışarıda yemek yemek, bitki çayları oldu.

Bunlar işe yaradı mı? Umarım öyledir, şimdi bebeğime baktığımda, çok sağlıklı ve huzurlu bir bebek olduğunu görüyorum. Doğum öncesi beslenmemin de katkısı büyük ihtimalle vardır, hele ki kilo ve boyu itibariyle bu kadar iri bir bebek genetiğin yanısıra, iyi beslenmeden olur muydu, bilemiyorum:)

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?