Friday 26 April 2013

Hamilelikte psikoloji...

En çok yazmam gereken bu konuyken, biraz daha kısa ve öz geçmek istiyorum. 
Öncelikle kendi deneyimim doğrultusunda, aile desteği en önemli madde.
Diğer maddeler; hazır olmak, bebeği istemek, maddi manevi konularda ekstra sorunlarla uğraşmamak, doğum sonrası kaygıların az olması, hamilenin huzurlu olması, gevşemeyi bilmesi, tercihen 'anne'sinin ilgisiyle içiçe olması, eşinin ilgi ve sevgisinin devam ettiğini görmesi, arkadaşlarından sağlıklı deneyimleri dinlemesi, hamilelik dışında hobi edinebilmesi...
Benim hobim keçe ile uğraşmak, çeşitli süsler yapmak oldu. Ayrıca kitap okumak, bebeğimle müzik dinlemek, gün içinde kısa yürüyüşlere çıkmak oldukça rahatlatıcıydı.
Hazır olmakla ilgili, normal doğum istediğim için bu konuyla ilgili birçok video izledim, yazılar okudum ve normal doğum yapanlarla konuştum. Tabi son anda sezeryana döndüğüm için bu bilgiler sadece genel kültür olarak kaldı:)

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?