Tuesday 25 June 2013

Epidural sezeryan sonrası başağrısı

Bir başağrısı ama tarifi mümkün değil...tüm başınız yanıyor, mengene de sıkılıyor, yavaş yavaş boynunuza ve omuzlarınıza inerken ağrıdan ağlamaya başlıyorsunuz...İşte bu sıkıntı malesef yüzde 1-5 olarak olasılığı görülen durum başıma geldi. Eve geldikten 2 ya da 3 gün sonra başlayan bu anormal ağrının sebebinin epidural iğne olduğunu anlamak benim için zor olmadı. Çünkü anestezist 1. girişinde olmayınca tedirgin oldu ve bana sürekli 'kıpırdamamam gerektiğini' hatırlatmak zorunda kaldı. 2. defa girişinde sadece iğne ağrısı yaşadığımı ve bununla kalacağımı düşünürken, lohusalığımın yaklaşık 10 gününü başımı mümkün olduğu kadar yastıktan kaldırmayarak geçirmemle sonuçlandı.
İlk ağrılarda anestezisti aradım, ertesi gün hemen 'pıhtı yaması' yapabileceğini söyledi. Anestezi iğnesinin yarattığı stres yüzünden, pıhtı yaması prosedürü de beni korkuttu. Psikolojik olarak da çöktüm, sanki hep böyle kalacak, yataktan kalmayacak, pıhtı yamasında artık sakat kalacak...Ama korkunç ağrılar ve bakım bekleyen minicik bebeğim yüzünden ertesi gün erkenden hastaneye tekrar gitmem gerekti. 
Pıhtı yaması daha basit bir süreç, aynı sezeryan gibi duruş alıyorsunuz önelikle. Hemşire damardan kan alıp, hemen sırtınızda bekleyen anesteziste veriyor ve dr o kendi kanınızla dolu iğneyi dural bölgeye enjekte ediyor.  Ağrısız sayılabilecek bir müdahale...
Sonuç, evet sıkıntı geçti ve ben 3 gün sonra lezzetli bir kahvaltı yapıp bebeğimi doya doya kucağıma aldım.
Ama bebeğimi ilk muayenesine götürdüğümüz 5. gün hastanede ağrı hafif hafif gelip birden vurdu. Öyle ki sedye de yattım ve anestezistle konuşup tekrar kalçadan ağrı kesici almak zorunda kaldım. Tekrar pıhtı yaması yapılabileceği gibi eğer hiçbirşey yapılmasa da 1 haftaya geçeceği gerçeği karşısında bir şey yaptırmamaya karar verdim. Bu dönemde sürekli internetten araştırma yapmama rağmen yabancı kaynaklar yine daha tatmin ediciydi. Ordan edindiğim yardımcı bazı bilgilerle neler yapılabileceğini şöyle özetlemek istiyorum:
1- Epidural iğne yaparken KIPIRDAMAYIN! Canınız acıyacak buna hazır olun, hemşireden sizi sıkı tutmasını mutlaka isteyin.
2- Parol veya özellikle Minoset Plus dr kontrolünde kullanın.
3- Kafein içeren Cafergot emzirdiğiniz için kullanmayın.
4- Ağrı olduğunda mutlaka düz uzanın.
5- Kafein kullanın- kola, kahve, hazır kahve, türk kahvesi...(bebeğimde hiçbir huzursuzluk yaratmadı)
6-4-5 litre su içmeyi ihmal etmeyin

No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?