Tuesday 25 June 2013

Bebeğimle ilk 2 ay...

Canım kızımla ilk günlerimiz çok romantik olmadı...İlk 2 gün sezeryanın ağrısı, hareket kısıtlılığı, gün boyu süren rahim kasılmaları, sütün azlığı derken sonrasında başlayan ve 15 günümü alan başağrıları...
Yine de aralarda güzel geçirdiğimiz anlar vardı, en hoşuma giden biraz emip başını mememe koyup uyuması:) Bu yaklaşık 4 hafta sürdü, sonrasında hem büyüdü hem güçlendi...Oldukça otistik bir ay aslında, zaman zaman kas kaynaklı gülümseme hareketi dışında, az hareket eden, az uyanık kalan, kendi kendine geçirdiği  iki ay...
İlk ay ciltinde sivilcelenmeler oldu kızımın, her ne kadar öptürmesek ve öpsem de oldu işte. İlerleyip kaşlarda sarı kabuklanmalar da başlayınca Travacort krem sorunu halletti, bir daha da çıkmadı. Bu dönemde her gün banyo yaptırdık. Gözde hafif çapaklanma ve sulanma ise ilk aylarda bizimleydi. Göz kanalına masaj yapma ve Tobrex göz damlasını zaman zaman kullanma ile bu sorunu şimdilik azalttık. 10. günde Devit damla 4 ölçüye başladık, güneş çıktıkça 3 damlaya indik. İlk banyosunu kordonu düşünce yaptırdık, tabi yine annem yaptırdı:) 

Ürünleri Mustela ağırlıklı aldım, Sebamed losyon ve yağ da oldukça iyi geldi.


Mama olarak Aptamil'e başladık, biberon ise 2-3 değişiklikten sonra Bebe Dor'un Dr. Browns da karar kıldık. Dışarı çıkarken mama alanlar bebekler için bebe termosu kullanmaksa en büyük icat!
Emzik 2. günde verdik, ama tabi ki açlık için ağladı zamanlar kesinlikle doyurduk, zaten 1. haftadan sonra bunu ayırdetmek onun için de bizim için de kolay oldu.

Alt temizliğini kordon düşüne kadar pamuk ve ılık suyla yaptık, kordon düşüp ilk banyosunu yaptırdıktan sonra ise her kakasında poposunu yıkadım bebişimin...Pamuk olarak yine müthiş bir kolaylık olarak Mothercare pamukları!
Zaten rahat uyuyan bir bebekti ama ben önceden de annemle karar verdiğimiz gibi 'kundak' yaptım.Özellikle kolları hareket ettiremeyeceği şekilde sardık, ayaklar ise serbeste yakındı. Çok güzel kundak bezleri var, ama süslü olanları hiç önermem, 1 metrekarelik pamuklu, yumuşak dokulu düz bir kumaş en güzel kundak bezi oluyor.
Tırnak kesmek en büyük korkumdu:) Chicco'nun manikür setini alıp, içinde önce anlamadığım sonra neyse ki sorup öğrendiğim makas tipi olan pembeyi kullandığımda 'her işin kolayı varmış' diyip rahatladım...
Süt artırmak için binbir uğraş verdim, yedim, içtim, uyudum...Sonuç? Bence süt bünye işi, varsa gelir yoksa gelmez:) Sütüm yarı yarıya bebeğimi doyuruyor, yediğim içtiğim hiçbir şey ekstra etkilemiyor...

Ağrılar sızılar derken, bebeğimi sadece emzirmek için dik durabildiğim için, 15 gün annemle uyuduk:) Canım annem bel fıtığı ağrılarına rağmen hep yanımdaydı. Sonrasında da her gün koşa koşa gelip benle ve bebeğimle ilgilendi...
Çok yormayan bir bebeğim oldu, 3-4 saat uyuyan, gereksiz hiç ağlamayan, huzurlu ve sakin...Yeter ki sağlık olsun, yorgunluk yalan dolan...


No comments:

Post a Comment

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?